| 1 نظر ]
ضمناً سادگی مصلی بايد يادآور سادگی محل عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد و شديداً از زرق و برق ساختمان‌های مساجد اسلام آمريكايی جلوگيری شود. ( روح الله الموسوی الخمينی24/8/67 )


کاخی که شاهان در گذشته برای خود نتوانسته اند با زور و زرشان بسازند ، ما با پول بیت المال و نفت توانسته ایم بسازیم ، کاخی که وسعت آن به اندازه یک شهر است و سرمایه ای که می تواند ملتی را از رنج و بدبختی و فلاکت نجات دهد در آن خرج شده است ، این کاخ را می گویند برای عبادت ساخته اند ولی آیا عبادت در چنین جایی واقعا مورد قبول است ؟

مجموعه اصلی کاخ مصلی امام خمینی از شمال به بزرگراه رسالت، از جنوب به خيابان شهيد مظلوم آيت‌الله دكتر بهشتی، از شرق به خيابان شهيد قنبرزاده و از غرب به بزرگراه شهيد مدرس محدود مي‌گردد. اين کاخ در حال حاضر 000,650 مترمربع وسعت دارد كه با احتساب فضای گسترش و توسعه آن محدوده‌ای معادل 1.200.000 مترمربع را در برخواهد‌گرفت.

براستی چرا باید اینگونه بین المال این سرزمین از بین برود ؟ مگر دغدغه انقلاب عدالت و برابری نبوده است ؟ پس کجاست آن عدالتی که با آن ملت را برای تائید نظام جمهوری اسلامی ایران به پای صندوق های رای آوردید ؟

این انصاف نیست که از مال این مردم بدبخت و فلک زده که یتیمانشان با گرسنگی شب ها چشم روی چشم می گذارند اینگونه استفاده شود ، نمی توانم خودفروشی مادری را ببینم که این کار را برای سیر کردن شکم فرزندان خود می کند و ما کاخ ها می سازیم ! حسرت چشم مردی که زن و بچه اش هر روز انتظار او را در خانه می کشند مرا خفه می کند !

نمی خواهم در جایی که 120 هکتار از اراضی را به آن اختصاص داده اید و با چنین هزینه های هنگفتی سعی بر ساخت یک کاخ در آن دارید عبادت کنم ! نمی خوام عبادت کنم من بی عبادتی را به حق کشی و بی عدالتی ترجیح می دهم !

امام جمعه محترم تهران (رئيس جمهور وقت تهران آقای خامنه ای ) به اتفاق رئيس مجلس وقت تهران و امام جمعه موقت تهران (آقای هاشمی رفسنجانی) ضمن تصويب گزارش کارشناسی گروه پيگيری طرح ، طی نامه‌ای به آقای خمينی پيشنهاد نمودند که اراضی عباس آباد برای احداث مصلای امام خمينی اختصاص يابد. متن نامه بشرح زير است.



وسعت کاخ مصلی امام خمینی :

قطعه شماره يك: از شمال محدود به بزرگراه رسالت، از شرق محدود به ‌خيابان شهيد قنبرزاده، از جنوب محدود به ‌خيابان شهيد مظلوم آيت‌الله دكتر بهشتی و از غرب محدود به خيابان‌ پاكستان و بزرگراه شهيد مدرس

قطعه شماره دو: ازشمال محدود به بزرگراه شهيد همت، از شرق محدود به بزرگراه شهيد حقانی، از جنوب محدود به بزرگراه رسالت و از غرب محدود به بزرگراه مدرس

قطعه شماره سه: محدوده جنوب‌ خيابان شهيد قنبرزاده و محل فعلی پادگان عباس‌آباد، محدود بين خيابان‌های شهيد مظلوم آيت‌الله دکتر بهشتی، شهيد مفتح، شهید مطهری و پارسا.

1 نظر

ناشناس گفت... @ ۱۲:۴۰ قبل‌ازظهر, اردیبهشت ۱۹, ۱۳۸۸

حسین عزیز خودت هم میدونی که این موردی که شمااز آن یاد میکنید , مشتی از خروار است
وبلاگتون شجاعانه, و صدای تاری که از آن به گوش میرسد نوعی معصومیت و یکرنگی را به خواننده القا میکند
موفق باشی عزیزم

ژیلا

ارسال یک نظر

با درود،
از اینکه نظر خود را با من در میان می‌گذارید سپاس‌گزارم.
با مهر
حسین