| 2 نظر ]
آقای باقی برای تصویر دو همجنس‌گرا نوشتند: «چندش‌آور»

در پاسخ ایشان نوشتم:

«‏دفاع از حقوق اقلیت‌های جنسی با هر هویت، گرایش و رفتار جنسی، دفاع از حقوق بشر است. به‌عنوان فعال حقوق بشر نباید به نقض حقوق انسان‌ها و برخوردهای سنتی و گسترش هموفوبیا دامن بزنیم چرا که این امر حمایت از نقض حقوق بشر است.»

ایشان در پاسخ نوشت:

«‌‌عزیز من مسائل را اینطور خلط نکنیم. مثلاً عمل قتل عمل شنیعی است و ما وقتی از حقوق قاتل وزندانی مجرم دفاع می کنیم به معنی دفاع از عمل اونیست. از نظر من عمل ازدواج دوهمجنس چندش آور است و این غیر از دفاع از حقوق آنهاست.اگر من به آن تصویر نام چندش آور دادم هیچ ربطی به نقض حقوق آنان ندارد»

در پاسخ نوشتم:

مقایسه اقلیت‌های جنسی با قتل کاملا نادرست است. قتل جرم است برای همین به آن شنیع می‌گوییم، گرایش، هویت و رفتار جنسی، نوعی تمایل و حالت برای انسان است که اعلام نفرت یا انزجار علیه آن مصداق نفرت‌پراکنی است.
تعیین گرایش، هویت و رفتار جنسی همانند حق حیات و حق زیست بوده و از حقوق بنیادین انسان‌هاست.

‌‌مقایسه عمل قتل با گرایش، هویت و رفتار جنسی اقلیت‌های جنسی کاملا نادرست و در راستای مترادف دانستن آن با جرایمی چون قتل است. قتل چون جرم است به آن شنیع می‌گوییم، ولی همجنس‌گرایی جرم نیست، «چندش‌آور» واژه‌ای در راستای ابراز «انزجار و تنفر» از یک عمل ناپسند است، اگر این نفرت مجال بروز پیدا کند به چه شکلی خواهد بود؟

‌‌‌این شکل از ابراز نظر که منجر به دامن زدن به هموفوبیا می‌شود از یک فعال حقوق بشر قابل قبول نیست، ممکن است خیلی از موضوعات مورد پسند من نباشد، اما موضع‌گیری علیه آن می‌تواند منجر به نفرت‌پراکنی و در این مورد خاص منجر به گسترش هموفوبیا شود

‌‌از سویی این شکل از گفتار (نفرت‌پراکنی) ماهیت اقلیت‌های جنسی را جرم می‌داند که برخلاف حقوق بشر است. رفتار، هویت و گرایش جنسی متفاوت، می‌تواند مورد پسند ما نباشد، هم‌ردیف دانستن آن با قتل، شکلی از تضییع حقوق اقلیت‌های جنسی است که اگر آن تنفر فرصت بروز پیدا کند، جرم انگاری  منتهی به زندان و اعدام می‌شود. یک فعال حقوق بشر نمی‌تواند همزمان هموفوب و  مدعی دفاع از حقوق بشر باشد.

2 نظر

Unknown گفت... @ ۱:۵۷ قبل‌ازظهر, فروردین ۳۰, ۱۴۰۰

همجنس گرایی چون مخالف طبیعت وسرشت انسان است پس عملی مذموم وغیر قابل پذیرش است.ازنظر آموزه های دینی برای خداباوران به هیچ وجه قابل قبول نیست چون مورد نفرت خداوند است زیرا که با قانون بقای نسل که خداوند برای تداوم نسل بشر قرار داده در تضاد است ونتیجتا" حقی نیست که بتوان از آن به نام یکی از حقوق بشر دفاع کرد زیرا عملی انحرافی وغیر طبیعی است.اما این که وجود دارد قابل انکار نیست؛ولی صرف انجام دادن آن و تمایل عده ای اعم از مرد یا زن به این کار دلیل بر درستی و روا بودن آن نیست.اما از دیدگاه غیر خدا باوران هر کاری که با رضایت دو طرف انجام شود؛ منعی ندارد و حق محسوب می شود.اما واقعیت امر اینست که همجنس گرایی و ازدواج دو همجنس خلاف طبیعت نه تنها انسان بلکه کلیه ی جانوران است واین خود دلیلی محکم بر رد آن و نادرست خواندن این کار است.

Unknown گفت... @ ۳:۵۰ بعدازظهر, اسفند ۲۶, ۱۴۰۰

همجنس گرایی در بعضی از گونه های جانوری امری رایجه به عنوان مثال در شامپانزه ها.لطفا نادانسته های خودتون را دلیلی محکم بر رد و نادرستی امور قرار ندبن

ارسال یک نظر

با درود،
از اینکه نظر خود را با من در میان می‌گذارید سپاس‌گزارم.
با مهر
حسین