| 2 نظر ]
سبا سلام

آقای شاهرودی ، دل آرا دارابی نقاش متهم به قتل ساعت شش صبح روز جمعه 11 اردیبهشت ماه بدون اطلاع وکیل مدافع و خانواده اش در زندان رشت اعدام شد .

آقای شاهرودی ، این حکم در حالی اجرا شد که 10 روز پیش به خانواده وی اطلاع داده بودند رئیس قوه قضائیه برای مدت دو ماه اجرای حکم وی را به تعویق انداخته است و از طرفی آقای علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه پیش از این اعلام کرده بود کلیه احکام قبل از اجرا باید به وکیل مدافع متهم ابلاغ شود و ابلاغ نکردن آن ، کاری غیر قانونی است .

علاوه بر اینها هفته گذشته در کمیسیون حقوق و قضایی مجلس مقرر ه یی از قانون مجازات اسلامی به تصویب رسید که مطابق آن اطفال زیر 18 سال به شرط اینکه بلوغ فکری نداشته باشند ، قصاص نمی شوند . با توجه به اینکه این مقرره از طرف خود دستگاه قضایی به مجلس ارائه شده بود ، نباید صبر می شد تا این قانون مراحل تصویب را پشت سر بگذارد و در واقع این لایحه نمی توانست بهانه ای برای جلوگیری از اجرای این حکم باشد ؟

آقای شاهرودی ، خداوند متعال در قرآن مجید فرموده است : اگر فردی را به ناحق بکشند مانند این است که همه انسان ها را کشته اند و اگر کسی را از مرگ ناحق نجات دهند مثل این است که همه انسان ها را نجات داده اند . چگونه است در جامعه ما مسئولان با کارشکنی ها و کارهای غیرقانونی سعی بر این دارند ، تا یک شخص که اتهامش کاملا به اثبات نرسیده و از نظر دستور قضایی جنابعالی و ایرادات پرونده نباید اعدام می شد ، اعدام شود ؟

با توجه به ایراداتی که از طرف وکیل وی اعلام شده بود و با توجه به دلایلی که در بالا ذکر شدند چرا چنین حکمی اجرا شده است ؟ مگر قضات و مسئولان دستور جنابعالی را دریافت نکرده بودند ؟ مگر با قانون اجرای احکام آشنایی نداشته اند ؟

آقای شاهرودی ، بنده بعنوان یک ایرانی و یک انسان که پایبند به اصول انسانی و عدالت می باشم از شما می پرسم که چنین کار غیر قانونی نمی تواند جنایت باشد ؟ و از طرف خودم و تمامی کسانی که انسانیت و عدالت در وجودشان زنده است درخواست می کنم دستور فرمائید تا در مورد این پرونده تحقیق و با مصوبان چنین کارشکنی برخورد شود .

با سپاس
حسین رونقی ملکی

2 نظر

roozbeh گفت... @ ۲:۰۶ قبل‌ازظهر, اردیبهشت ۱۳, ۱۳۸۸

aghaye aziz nameh yani chi in dastanha yani chi .aghaye sharooodi kodume begooo khaeeen diwane ghatel reeese hokomate zooor .in che tarze harf zadan ba ghatele khordsalan hast.mitarsee nanewis.
agar mikhay benewissee be melate sharif iran benwis na be in ashghal.ma hich namee ba in hokmat wa ghatelin doostanemoon neminevisim.namato zoood bardar tarsoo

ناشناس گفت... @ ۹:۱۴ بعدازظهر, اردیبهشت ۱۴, ۱۳۸۸

آيا كسي جوابگوست ؟؟؟؟؟
كار شكني تا كجا ؟ تا به كي ؟؟؟؟

ارسال یک نظر

با درود،
از اینکه نظر خود را با من در میان می‌گذارید سپاس‌گزارم.
با مهر
حسین