| 0 نظر ]
با زندگی موافقم با اعدام مخالفم

امضا و طومار به حد کافی وجود دارد ، هم اینک باید هنرمندان نیز از این دختر بی گناه حمایت کنند و با خانواده مقتول تماس بگیرند ، چند جمله کوتاه از آقای خرمشاهی وکیل دل آرا دارابی بود که طی تماس اخیر به بنده گفت .

دل آرا حکمش زود یا دیر اجرا می شود ، شاید همین فردا و شاید یک هفته دیگر حکم این دختر هنرمند اجرا شود ولی چه باید بکنیم ؟ یک همبستگی برای اعتراض به حکم اعدام دل آرا دارابی نیاز داریم ، وبلاگ نویسان ، سایت ها ، هنرمندان ، مدافعان حقوق بشر و مخالفان اعدام و ... باید همصدا شویم و به این حکم اعتراض کنیم

هنرمدان عزیز می توانند همانند آقای پرویز پرستویی که برای توقف حکم اعدام این دختر به رشت و نزد خانواده مقتول رفته بودند بروند و از خانواده مقتول بخواهند که رضایت بدهند .

وبلاگ نویسان عزیز حداقل با درج یک خبر در مورد اعتراض به حکم اعدام دل ارا دارابی و نصب یک لوگوی اعتراضی در وبلاگشان می توانند این دختر را یاری کنند .


هم میهنان ووجدان های بیدار برای اعتراض به این حکم می توانند از طریق تلفن های زیر اعتراض خودشون رو اعلام کنند ، فرستادن یک ایمیل ، فکس و یک تماس تلفنی شما موجبات زنده ماندن یک انسان را فراهم خواهد کرد .

روابط عمومي وزارت دادگستري جمهوري اسلامي ايران:
02188946537
تهران - بالاتر ازميدان ولي عصر(عج) - نرسيده به زرتشت-وزارت دادگستري جمهوري اسلامي ايران
info@justice.ir

تلفن روابط عمومی دادستانی کل کشور:
dadsetani@dadsetani.ir
02133118575
02133917006

دفتر ریاست قوه قضائیه :
info@dadgostary-tehran.ir
فکس ریاست قوه قضاییه :
02133904986

سخنگوی قوه قضاییه علیرضا جمشیدی :
info@a-jamshidi.ir

رئیس کل دادستانی استان مازندران :
ryasat@mazandjudiciary.ir

روابط عمومی دادستانی استان مازندران :
ravabetomumi@mazandjudiciary.ir


ادامه نوشته ... »
| 1 نظر ]
حکم دل آرا دارابی چهار روز دیگر اجرا می شود و این در حالی هست که هیچ صدای اعتراضی از طرف مدافعان حقوق بشر و مخالفان حکم اعدام شنیده نمی شود ، آری چهار روز فرصت باقی مانده تا زندگی یک انسان که به احتمال خیلی زیاد بی گناه هست را نجات دهیم دوستان تا جایی که می توانید طومار مربوط به مخالفت با حکم اعدام دل آرا دارابی را امضا کنید

طومار مخالفت با حکم اعدام دل آرا دارابی

همچنین از طریق ایمیل ها و تلفن های زیر که مربوط به سازمان های مربوطه میشه اعتراض خودتون رو به حکم اعدام دل آرا دارابی اعلام کنید :

روابط عمومي وزارت دادگستري جمهوري اسلامي ايران:
02188946537
تهران - بالاتر ازميدان ولي عصر(عج) - نرسيده به زرتشت-وزارت دادگستري جمهوري اسلامي ايران
info@justice.ir

تلفن روابط عمومی دادستانی کل کشور:
dadsetani@dadsetani.ir
02133118575
02133917006

دفتر ریاست قوه قضائیه :
info@dadgostary-tehran.ir

سخنگوی قوه قضاییه علیرضا جمشیدی :
info@a-jamshidi.ir

رئیس کل دادستانی استان مازندران :
ryasat@mazandjudiciary.ir

روابط عمومی دادستانی استان مازندران :
ravabetomumi@mazandjudiciary.ir

اخبار مرتبط :
دل آرا چهار روز ديگر قصاص مي شود
وکيل و پدر دل آرا از رئيس قوه قضائيه و هنرمندان براي نجات دل آرا درخواست کمک کردند

کمپین نجات جان دل آرا دارابی
ادامه نوشته ... »
| 0 نظر ]
زن متحمل ثمره کشی مضاعف است ، از یک طرف باید واقعیت انجام کار در منزل و خدمتکاری را بپذیرد و از طرف دیگر از نظر دریافت حقوق نسبت به مرد مورد تبعیض واقع شود .
بیکاری موجب تشدید بعد ثانوی ثمره کشی از زن نیز می شود به همین جهت زنان و دختران جوان به گدائی و خودفروشی کشیده می شوند .
مردان پیمان کاران جامعه به نحوی در کج نهادن بناهای این جامعه نقش اصلی را دارند چرا که بسیاری بر این باورند که زنان بنایی از انسان دوستی در جامعه می گذارند که بر خلاف سیاست های مردانه هست ، لوئی هرناندز پارکر می گوید : ( زنان بر خلاف مردان حساب سیاسی نمی کنند . حساب آنها حساب انسان دوستانه است ) ( دسامبر 1973 ) .

درباره زن نیز این نکته مصداق پیدا میکند چون این ( زن ) است که ( زندگی ) را می سازد ، پسر و دختر را تربیت می کند و در نهایت نقش معمار ( جامعه را ) دارد .

امروز می توان به حق ادعا کرد که اگر فقط نصف عقل بشریت یعنی عقل مردان اتکا نمی شد و نیمه دوم این عقل که عقل زنان است نقش واقعی مکمل عقل مردان را ایفا می کرد . جهان بشریت به این همه دادگستری و نیروی انتظامی و ارتش و تسلیحات ویانگر و ... نیاز نداشت . اگر صلابت مرد ملاحت و ملایمت زن را در کنار خود می دید ، باز هم کره خاکی نظاره گر این همه جنایات می شد ؟!

حال سیاست های مردانه ( مرد سالاری ) تا حدی پیش روی می کند که ، زنانی که با ظلم و ستم حاکمیت ها ( که اغلب مردسالارانه هستند ) مقابله می کنند علی رغم ( زنانگی و ظرافت ) متحمل انواع شکنجه ها و تجاوزات و اذیت و آزارهای گوناگون می شوند . رفتار ویژه حکومت ها با زنان ناراضی و با زنانی که در امور سیاسی مداخله می کنند مبین روش کاملا ضد بشری آن است . ( خطاب قرار گرفتن زنان ناراضی بعنوان یاغی و فاحشه از جمله توهین ها توسط مردان سیاست می باشد ) .

زنی که به امور سیاسی می پردازد ناگهان همه امتیازات خود را از دست می دهد و اگر مادر خانواده باشد مسئولیتی در خانواده ندارد . این نوع زنان از هر طبقه اجتماعی که باشند مورد شدیدترین و وقیح ترین استیضاح ها قرار می گیرند .

مردان سیاست در اکثر دین ها زن را بعنوان یک ابزار ساده در دست مردان قرار می دهند ، تا جای که در دین ها ( مسیحی و اسلامی و ... ) سخن از تابعیت بی چون و چرای زن از مرد به میان آورده می شود و این خود بیانگر آن است که مردان سیاست همیشه در فکر این بوده اند که زنان را همانند ابزاری در دست خود بگیرند و مادام که او مفید است او را نگه دارند و بعد از آن او را رها کنند ، به جرا ت می توان گفت تاکنون در هیچ دینی ( ایدولوژی مردان سیاست ) ارزش واقعی زن به رسمت شناخته نشده است .

آزادی زن شامل درک و به رسمیت شناختن ارزش زن است . باید درک شود که این ارزش را می توان در خدمت مبارزه طبقاتی قرار داد . آزادی زن به معنی مبارزه با مرد نیست بلکه به این معنی است که زن با مرد در ارتباط باشد تا در انجام کارها دوش به دوش مرد پیش برود و در مبارزه برای ساخت جامعه ای برابر و آزادی در کنار مرد حرکت کند چرا که مرد و زن هر دو انسان بوده و از جایگاهی برابر برخوردارند .
ادامه نوشته ... »
| 1 نظر ]
با مشت و لگد معنی امنیت چیست ؟
با نفی بلد ناجی امنیت کیست ؟
با زور مگو که امنیت هست !
با ناله ز من شنو که امنیت نیست !
فرخی یزدی
اصلا احساس آرامش و امنیت ندارم ! نه بخاطر مجرمان و جانیان ! بخاطر همان ناجیانی که خود مخل امنیت هستند هراس دارم و زندگی بر من سیاه و تار گشته است !
امنیت این نیست که در خیابان ها راحت بگردیم ! امنیت آن است که من وقتی حرفی می زنم با خیالی راحت و با آرامش کامل در خانه خود زندگی کنم و بدون هیچ هراسی نفس بکشیم !


ادامه نوشته ... »
| 2 نظر ]
زمانی به عزاداری اعتقاد داشتم و بخاطر همین اعتقادات زنجیر می زدم ! آن زمان عزاداری هم فرق می کرد ! بگذریم ! امروز برای دیدن هیئت های عزاداری رفتم بیرون و علاوه بر حضور مردم عزاداران شاهد حضور نیروهای انتظامی و امنیتی و یگان های ویژه و ضد شورش بودم ! تعجب کردم که چرا اینگونه شده است !

حال می گویم اگر در این جامعه آزادی هست ، اگر اعتقاد این عزاداران و مردم اسلام هست پس وجود این نیروها برای چیست ؟ تا جایی که من می دانم یگان های ویژه و ضد شوری صرفا برای سرکوب شورش ها و جنبش ها هستن !

گویا عزاداری ها سیاسی شده است که شما اینگونه نیروها را در بین مردم گمارده اید ! در هر قدم یک مامور ایستاده هست ، ماشین های یگان ویژه در خیابان ها مانور می دهند ! من نیروهای ضد شورش را خیلی وقت بود ندیده بودم ! ولی این تجمع بزرگ عزادارن دوباره این سعادت رو برایم فراهم کرد که این نیروهای با ارزش را ببینم ! براستی شما از چه می ترسید از تجمع یا از یکپارچه شدن مردم و شورش های احتمالی ؟

باشد که همه ماها به راه راست هدایت شویم !
ادامه نوشته ... »
| 2 نظر ]
خبر چند روز اخیر بسیار ناراحت کننده بود . کارگزاران توقیف شد ! می گویند خودی ها کارگزاران را کشته اند ! عجب روزگاری شده به خودمان هم رحم نمی کنیم ! مگر جنایت هم فرقی دارد این هم نقض حقوق بشر هست کار اسرائیل هم نقض حقوق بشر هست !
آخر حرف حسابتان چیست ؟
بیچاره مگر جرمی بجز اطلاع رسانی دارد ؟
کارگزارن را کشته اند ! عاملان جنایت باید پاسخگو باشند !
شما چرا توقیف می کنید ! اگر مطلب دروغی منتشر کرده بگذارید مردم تحریم کنند !
اگر کارگزاران کار ناشایستی انجام داده است بگذارید مردم رای بدهند ، بگذارید حداقل برای یک بار هم که شده مردم با شعور خود تصمیم بگیرند !تا کی می خواهید شعور مردم رو به بازی بگیرید و به تفکرات و اعقاید اینها توهین کنید ؟
خیلی درگیر بودم که بنویسم یا نه ! ولی انتخابم نوشتن بود چون کارگزارن کشته شده است و سکوت در مقابل جنایت به این بزرگی خود جنایت به حساب می آید !
متن بیانیه ای دفتر تحکیم وحدت که منجر به توقیف کارگزاران شد :
" جنایات امروز اسرائیل در غزه به شدت محکوم است.اما به همان اندازه پناه گرفتن گروه های تروریستی در کودکستان ها و بیمارستان ها جهت حمله به طرف مقابل که موجبات بمباران و مرگ بیشتر کودکان و غیر نظامیان را فراهم آورده نیز محکوم و ضد بشری است."
ادامه نوشته ... »
| 1 نظر ]


نبرد اهريمن و امشاسپندان

در ايران باستان، در دي ماه 4 جشن وجود داشت كه شامل روزهاي اول، هشتم، پانزدهم و بيست و سوم اين ماه بود؛ اما امروزه، ايرانيان تنها درازترين شب سال، يعني شب اول زمستان را جشن مي‌گيرند. در اصطلاح قديم، شب اول زمستان را شب چله مي‌گويند. مردم، زمستان را در حقيقت 2 ماه يا 2 بخش مي‌دانستند كه 40 روز اول را چله بزرگ و 40 روز آخر را كه مصادف با جشن سده است، چله كوچك مي‌ناميدند. پيشينيان براين باور بودند كه در اين شب، فرشته بدي‌ها (اهريمن) با فرشته خوبي‌ها (امشاسپندان) به جنگ مي‌پردازند و در اين نبرد طولاني كه برابر درازترين شب سال است، بالاخره فرشته خوبي‌ها، اهريمن را شكست داده و تاريكي از روشنايي شكست مي‌خورد و صبح بعد زاده شدن مجدد خورشيد، آغاز مي‌شود. زايش خورشيد و آغاز دي را، آيين‌ها و فرهنگ‌هاي بسياري از سرزمين كهن، آغاز سال قرار داده‌اند و به شگون روزي كه خورشيد از چنگ شب‌هاي اهريمني نجات مي‌يافت، جشن مي‌گرفتند.

مردم سراسر ايران زمين روز پس از شب چله، يكم دي ماه را خور روز و دي گان مي‌خواندند و به استراحت مي‌پرداختند. در اين روز عمدتا به اين لحاظ از كار دست مي‌كشيدند كه نمي‌خواستند احيانا مرتكب كار بدي شوند كه ميترائيسم ارتكاب هر كار بد كوچك را در روز تولد خورشيد گناهي بسيار بزرگ مي‌شمرد.

خور روز (دي گان) در ايران باستان در عين حال روز برابري انسان‌ها بود. در اين روز همگان ازجمله شاه لباس ساده مي‌پوشيدند تا يكسان به نظر آيند و كسي حق دستور دادن به ديگري را نداشت و كارها داوطلبانه انجام مي‌گرفت، نه تحت امر. در اين روز جنگ كردن و خونريزي، حتي كشتن گوسفند و مرغ هم ممنوع بود. اين موضوع را نيروهاي متخاصم ايرانيان مي‌دانستند و در جبهه‌ها رعايت مي‌كردند و خونريزي موقت قطع مي‌شد و بسيار ديده شده كه همين قطع موقت جنگ، به صلح طولاني و صفا انجاميده بود. جشن شب چله، پس از نوروز تنها جشني است كه تاكنون در ميان ايرانيان پايدار مانده است.

در‌شب ‌‌يلدا چكار كنيم؟

يلدا جشن خانوادگي است و شايد يكي از دلايل ماندگاري‌اش همين است. مي‌توانيد در اين شب با اقوام نزديك و درجه اول دور هم جمع شويد. اين بهانه‌اي است كه غير از مراسم ختم و عروسي و شب عيد، دور هم باشيد. اگر با كسي كدورتي داريد، مي‌توانيد براحتي با او آشتي كنيد. اگر تازه ازدواج كرده‌ايد، شب را بين اقوام هر دو طرف تقسيم كنيد. خاطر جمع باشيد كه وقت كم نمي‌آوريد، چون يلدا طولاني‌ترين شب سال است. فال حافظ بگيريد، اين كار باعث مي‌شود سر همه گرم شود و به جاي پرخوري، به فرهنگ و ادب هم بپردازند. از كساني كه شب چله سال گذشته در كنارتان بودند و حالا نيستند ياد كنيد و فاتحه‌اي برايشان بخوانيد. اگر جايي مهمان هستيد، حتما در پذيرايي از ميهمانان به صاحبخانه كمك كنيد. تا صور اسرافيل بدمد بيدار نمانيد! به فكر بچه‌ها و مدرسه‌شان هم باشيد. ضمنا يادتان باشد همسايه‌ها گناهي ندارند كه لشگر فاميل‌هاي شما هوس كرده‌اند در خانه شما دور هم باشند. حالا كه پس از قرني به هم رسيده‌ايد، بدون اين كه از كسي غيبت كنيد، از كنار هم بودن لذت ببريد.بعد از همه اينها باز هم مي‌گوييم، يلدا بهانه‌اي است براي اين كه فراموش نكنيم خانواده ركن اصلي جامعه است. اگر قرار است در خانه خود بمانيد، كار روزانه خود را زودتر تعطيل كنيد و طوري برنامه‌ريزي كنيد كه ترافيك سنگين خيابان‌ها مانع حضور بموقع شما در جمع خانواده نشود، در اين شب حداقل براي مدتي تلويزيون را خاموش كنيد، فرزندانتان را از پاي كامپيوتر بلند كنيد. اگر آجيل و شيريني و هندوانه نيست، بگذاريد نباشد. با اندكي تنقلات هم مي‌توان شاد بود و از بودن در كنار يكديگر لذت برد. مطمئن باشيد بچه‌ها از شنيدن خاطرات كودكي شما خسته نمي‌شوند، آنها را سرگرم كنيد. از آنها بخواهيد از وقايع تلخ و شيريني كه در مدرسه و كوچه و خيابان براي آنها اتفاق افتاده است، تعريف كنند. حتما شب خاطره‌انگيزي خواهد بود.


سعيده كافي روزنامه جام جم

ادامه نوشته ... »
| 1 نظر ]
زندگی درک همین امروز است ،
زندگی فهم نفهمیدن هاست ،
تو نه در دیروزی ، نه در فردایی ، ظرف امروز پر از بودن توست !
زندگی خاطره آمدن و رفتن ماست !
شاید این خنده که ،
امروز دریغش کردی !
آخرین فرصت همراهی ماست !
فریدون مشیری

به فال اعتقادی ندارم ولی برام جالب بود که برای متولد تیر ماه چنین فال حافظی در بیاد :

چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست
سخن شناس نئی ، دلبرا خطا اینجاست

شما در عین حال که خاموشید ولی درونتان مانند کوهی آتشفشان غوغاست . چون صبر دارید و حرف نمی زنید ، دیگران نمی دانند عدم تشخیص درست دیگران موجب آن شده که سخن شما را باور نکنند وگرنه آنها هرگز در گفتار خود مرتکب این خطا نمی شدند ، بوی خوش و لذت کاری که چندی قبل انجام دادید و بر روی آن سرپوش گذاشتید به مشامتان خواهد رسید . با پشتکار و علاقه فراوان ، اهداف خود را دنبال کنید !
ادامه نوشته ... »
| 0 نظر ]
خیلی ها راست می گفتن خر بودم که شعور فکر کردن هم نداشتم چرا که اگر داشتم اشتباهم رو دوباره تکرار نمی کردم ! اعتراف می کنم :
راه رو کج رفتم !
بد رفتم !
به ته خط رسیدیم !
بمونم یا نمونم ؟! مسئله اینه !

عجب روزگاری شده ! همه چیز رو با دروغ بافتن ! تازه طلب کار هم هستم نه ؟ چی بگم دروغ گو بودم و نمی دونستم ! نامرد بودم و نمی دونستم ! از احساسات بقیه سو استفاده می کردم نمی دونستم ! آدم مغرور و دو رویی بودم و نمی دونستم !

عجب آدم کثیفی شدم من خودم خبر نداشتم ! من دیگه اون آدم قبلی نیستم ! از خودم خسته شدم ! بریدم ! بریدم ! نمی تونم خودم رو تحمل کنم !
عاشقی که بهونه ای شده دست معشوقه ها تا آدم رو به تمسخر بگیرین !
عشق شده ابزار سرکوب و سرکوفت !
زندگی امیدم رو گرفته ، ازش نا امید شدم !
محبت برای انسان ها حیفه چنین کلمه ای زیبایی !
دل که سنگ باشه دیگه تنگ هم نمی شه ! مثل همه دل های امروزی !



متن ترانه زیبای سنگ صبور از محسن چاووشی :
فیق من سنگ صبور غمهام
به دیدنم بیا که خیلی تنهام

هیچکی نمیفهمه چه حالی دارم
چه دنیای رو به زوالی دارم

مجنونم و دلزده از لیلیا
خیلی دلم گرفته از خیلیا

نمونده از جوونیام نشونی
پیر شدم, پیر تو ای جوونی

تنهای بی سنگ صبور
خونه ی سرد و سوت و کور
توی شبات ستاره نیست
موندی و راه چاره نیست

اگرچه هیچکس نیومد سری به تنهاییت نزد
اما تو کوه درد باش طاقت بیار و مرد باش


اگر بیای همونجوری که بودی
کم میارن حسودا از حسودی

صدای سازم همه جا پر شده
هر کی شنیده از خودش بیخوده

اما خودم پر شدم از گلایه
هیچی ازم نمونده جز یه سایه

سایه ای که خالی از عشق و امید
همیشه محتاجه به نور خورشید
ادامه نوشته ... »
| 1 نظر ]
مگه مارمولک هم عشق بلده ؟ آخه مگه فرشته هم رسم شکستن بلده ؟ اینها سوالهای هست که تو ذهن آدم میاد ولی نمی دونم چرا این بشر همیشه خیلی چیزها رو بعید می دونه و فقط برای خودش تعریف می کنه !
در این خاک
در این خاک
در این مزرعه پاک
بجز مهر ...
بجز عشق ...
دگر بذر نکاریم !

مارمولک عاشق باعث شد به زندگیم بیشتر از این امیدوار بشم ! باور کنید اونقدر بی محبتی و بی مهری از آدما دیدم که کلمه ای عشق و محبت کم مونده بود تو ذهنم پاک بشه !

آدما همش جنگ بلدن !
همش می خوان خودشون رو نشون بدن !
آدما همش جر و بحث و دعوا می کنن !
آدما مهر و محبت رو تو دلشون کشتن !
آدما دشمنی رو به دوستی ترجیح دادن !
آدما نمی خوان زندگی رو خوب ببینن !
آدما همش می گن شرایط بده و سخته بخاطر این خودشون رو بدبخت می دونن !
آدما همش می خوان سر هم کلاه بذارن و کلک بزنن به همدیگه !
آدما نمی خوان بگن زندگی خودش عشق است با تمام خوبی و بدی هاش با تمام سختی هاش !



مارمولک عاشق خیلی دوستت دارم ! دمت گرم !
ای کاش همه آدما از تو یاد بگیرن !
چقدر بی منت عاشق بودی !
چقدر صادقانه ایستادی و با سختی ها جنگیدی !
چقدر عشق تو قشنگ و دوست داشتنی هست !
چقر این زندگی برات خوب و شیرین بوده که ده سال مقاومت کردی !
چقدر با عشقت ، زندگیت ، بی ریا بودنت با معرفتت حال کردم !


روح زندگی رو تو بدنم کاشتی مارمولک عاشق ! دمت گرم ! دمت گرم !

چرا به همه آدما یاد نمی دی اینطوری باشن ! ای کاش میشد حرف بزنی و بگی تا بلکه دل سنگ آدمها که بوی خوشی و مهر و محبت رو که ازش رفته یه بار دیگه به دلی با مهر و محبت و عاشق مبدل کنی !

قضیه مارمولک عاشق رو بخونین :

خانه های ژاپن با دیوار هایی ساخته شده است که دارای فضای خالی هستند و آن را با چوب می پو شانند.در یکی از شهر های ژاپن ، مردی دیوار خانه اش را برای نو سازی خراب می کرد که مارمولکی دید.
میخ از قسمت بیرونی دیوار به پایین کوبیده شده و به اصطلاح مارمولک را میخکوب کرده بود.مرد چشم بادامی ، دلش سوخت و کنجکاو شد.وقتی موقعیت میخ را با دقت بررسی کردحیرتزده شد و فهمید این میخ 10 سال پیش هنگام ساخت خانه به دیوار کوبیده شده اما در این مدت طولانی چه اتفاقی افتاده است ؟چگونه مارمولک در این 10 سال و در چنین موقعیتی زنده مانده ؛ آن هم در یک فضای تاریک و بدون حرکت ؟ چنین چیری امکان ندارد و غیر قابل تصور است!شهروند ژاپنی متحیر این صحنه ، دست از کار کشید و به تماشای مارمولک نشست.این جانور در 10 سال گذشته چه کار می کرده ؟ چگونه و چی می خورده؟محو نگاه به جانور اسرارآمیز شده بود که سر و کله مارمولک دیگری پیدا شد.این مارمولک، تکه غذایی به دهان گرفته و برای جفتش برده بود.مرد ژاپنی ، ناخواسته انگشت به لب گذاشت و به خود گفت :10 سال مراقبت بی منت ؛ چه عشق قشنگ و بی کلکی.چطور موجودی به این کوچکی می تواند عشقی به این بزرگی داشته باشد اما خیلی وقتها ما انسانها از هم گریزانیم؟

لینک خبر از ایسکا نیوز
ادامه نوشته ... »